Alla som är med och jobbar på tåget måste ha gått en säkerhetsutbildning. Stefan Åhman utbildar här Sanna, Birgitta, Kerstin, Git och Lennart – alla klarade provet galant.

Här jobbas det för fullt inför avresan i juli. Kontroll av vagnar och lok. Stefan Åhman i vår förening kör ut lok och vagnar med vårt Z70 så personalen från BS Verkstäder kan göra kontroll av fordonen. På bilden ser ni Örjan vår ordförande, Hanne och Björn Fura och Stefan Åhman våra lokförare samt Fredrik Jonsson vårt allt i allo.

Foto: Örjan Gustafsson

ÅRSMÖTET 2026

Vi var 22 stycken medlemmar som träffades på årsmötet i Kalmar.

Efter sedvanliga förhandlingar och diskussioner lät det väl smaka med smörgåstårta som Ronny hade gjort för dagen.

Tack till er alla som medverkade.

Medlemsavgiften för 2026 är 200 kr bg-nr 906-8677

Medlem

BILDER FRÅN VÅRA RESOR

VAGNPARK

Egna och andras vagnar

RESTAURANGVAGNEN

Här serveras god mat!

Vi har en fin restaurangvagn där vi serverar alla mål i olika sittningar. Frukosten plockar du själv på bricka, de andra målen serveras oftast direkt på tallrik vid borden. I köket har vi utbildade kockar.

CLUBVAGNEN

Ett ställe att umgås i

I vår Clubvagn kan du ta en kopp kaffe eller the, kanske med en god kaka till. Vi har öl- och vinrättigheter så du kan köpa något till lunch eller middag eller bara för sällskaps skull.

Alla våra vagnar är 1:a -klass vagnar , både sov- och sittvagnar. Vi försöker att hålla dem i gott skick både när det gäller inredning och exteriört. Allt för att du ska få en bekväm resa och njuta av alla bekvämlighet som finns i de gamla vagnarna.